ילדי מבחנה

ילדי מבחנה

01.01.17 - 11:35 מאת: אדיגה ביסמן

צפיות

שאלה: 

מה האסלאם אומר על אם פונדקאית? האם מותר לאשה לעזור לזוג שלא מצליחים להיכנס להיריון כלומר, ביצית וזרע של זוג שאין להם ילדים יופרה במבחנה ויוכנס לאשה שמוכנה לעזור.. היא תשא את הילד 9 חודשים.. תלד ותתן להורים הביולוגיים.. האם מותר מבחינת הדת?

תשובה: 

אסור וחטא לעשות הפרייה של בעל ואישה במבחנה ולהכניס אותו לרחם של אישה זרה בכדי שהיא תלד בשבילם תינוק. האסלאם מונע התערבבות תורשתית של אנשים חוץ מהתהליך ההלכתי של דרך נישואים.

יש פסק דין בנושא הזה מטעם "אגודת תורת המשפטים האסלאמי" שנחנכה בשנת 1402 להגירה (בשנת 1980) שזה דבר אסור וחטא, כך גם מאגודה אסלאמית אחרת שנפסקה בשנת 1407 להגירה (1985).

אללאהו אעלם.

יחסים ומשפחה

20 תגובות

מעניין אותי לדעת איך כל כך מהר אותם " חכמי דת " מקבלים את ההחלטות הללו.
הלא ללא עזרת אלהים לא נולד אף אדם, הוא אל חאלק' . הלא אלהים לימד אותנו לקרוא ( המילה הראשונה בקוראן ) בכדי שנלמד !

אני מבין שיבואו ויגידו אם אלהים " מנע " ממנה להוליד דרך הרחם שלה, אז זה רצון האל. אולם במצב זה, מדוע אנו מטפלים במחלות? הרי אלהים נתן מחלות לאנשים, למה להתערב ? אנו מתערבים כי אלהים אמר לנו לקרוא ( ללמוד ולהחכים ) וגם אמר לנו שלכל מחלה יש תרופה ! אכן גם לבעיות רחם יש פתרון וזהו האם הפונדקאית, למדנו, החכמנו ומצאנו תרופה ( פתרון ) .

אני אישית כן מאמין שזה לא חטא אלא ההיפך ! זו מצווה להיות אם פונדקאית. אני רוצה לראות באחרית הימים שאישה מסוימת תעמוד בפני האל - האם ישאלו אותה, למה שימשת כאם פונדקאית ?
אני מאמין שאותה אשה תענה - אבל אתה נתת את הנשמה לילד, בלעדייך הילד הזה לא היה נולד כלל !

אני מבקש להתייחס לדברים שלי בפרופורציה ולא בקטע של " הוא כופר " הוא לא מאמין ואיזה שטויות הוא מדבר. תפתחו קצת את הראש ותהיו איתי קצת.
האם אלהים אומר לנו לקורא בכדי להגיע למדע ? כן !
האם אלהים אומר לנו שלכל מחלה ( צרה, בעיה וכו' ) יש פתרון ? כן !
האם בלעדי אלהים מישהו יכול להיוולד ? לא !
האם כשאם פונדקית יולדת ילד זה נובע מרצון האל ( הרי בלעדיו אף אחד לא נולד ) ? כן !

מקווה שהבהרתי את הנקודה שלי מבלי לפגוע ברגשות של אף אחד.

אני רוצה להתייחס למשפט:
״האם כשאם פונדקית יולדת ילד זה נובע מרצון האל ( הרי בלעדיו אף אחד לא נולד ) ? כן !״

ומכך אתה מסיק שפונדקאות זה חלאל כי אלוהים אישר את הלידה.

הדוגמא שנורדין הביא לגבי ילדים מחוץ לנישואין מתבססת על ההיגיון שלך. החלף בין המילים ״אם פונדקאית״ ו ״מחוץ לנישואין״ ואתה מקבל את אותו ההיגיון:
האם כשאם מחוץ לנישואין יולדת ילד זה נובע מרצון האל ( הרי בלעדיו אף אחד לא נולד ) ? כן !
אז לפי ההיגיון שלך, פעולת היחסים הייתה חלאל כי אלוהים אישר את הלידה.

לכן זה לא ביסוס מדעי או דתי להחליט על סמך תוצאה בשטח (הולדה של תינוק) שהגורם לזה (פונדקאות, יחסים מחוץ לנישואין) היה חלאל.

אימוץ יכול להיות פתרון נהדר לזוגות.

חבל שבחרת לתקוף את האינטליגנציה של הבן אדם למרות שהוא טרח לענות ולהסביר לך.

סלאמו עלייכום,
אנו מברכים כל אחד להגיב ולהביע את דעתו בכבוד ולדון בכל נושא כל עוד יש לנו את הידע להשיב.
חכמי הדת שפסקו באיסור לא כל כך מיהרו והחליטו החלטות כפי שתיארת, חשוב לתת כבוד לאנשים שהשקיעו את כל חייהם בלמידת מדעי האסלאם בשביל לתרום לאומה האסלאמית, גם אם בנושאים מסוימים אנו לא באותה דעה.

הנוהל -באופן כללי- בוועדות למתן פסקי דין ואגודות אסלאמיות עולמיות למיניהן שהן בוחרות בקפידה את חבריה, ובוחרות את הטובים והמתמחים. כך גם בדיון על כל סוגיה כל חבר חייב לחקור לעומק את הסוגיה בעצמו, ולהיעזר במומחים חיצוניים אם בסוגיות מסוימות נכנסות תחומים שלא קשורים למדעי האסלאם, למשל כמו הסוגיה שלנו שיש בה הרבה תחום רפואי, ולכן הם נעזרים בקבלת ההחלטה ברופאים מומחים.

נוסיף ונבהיר שפסקי הדין אינם בנויים על הגיונות של אנשים, פסקי הדין חייבים להיות בנויים על כללים מוכרים במדעי האסלאם, ולולא כך כל אחד היה ממציא מה שהוא רוצה, ומוסיף ומחסיר..

כמו בכל תחום מדעי המחייב התמחות וניסיון כך גם תחום מדעי האסלאם מחייב התמחות ולמידה וניסיון רב.

חבר יקר, הפסיקה שקבעת בנויה על ההיגיון שלך, וכפי שכבר הזכרתי לעיל, מי שרוצה להביע את דעתו בתחום מדעי האסלאם, ראשית חייב להיות מתמחה בתחום, ושנית חייב לבסס את דעתו ופסיקתו על החוקים והכללים הידועים, ולא על נטו היגיון.

* באמירתך: "האם אלהים אומר לנו לקורא בכדי להגיע למדע ? כן !", אנו מסכימים איתך בזה.

* " האם אלהים אומר לנו שלכל מחלה ( צרה, בעיה וכו' ) יש פתרון ? כן !", אנו מסכימים איתך גם פה.

* " האם בלעדי אלהים מישהו יכול להיוולד ? לא !" נכון.
* "האם כשאם פונדקית יולדת ילד זה נובע מרצון האל ( הרי בלעדיו אף אחד לא נולד ) ? כן !" הלידה נהיית כי אללה הסכים שזה יקרה, אבל זה לא אומר כל דבר שאללה מסכים שיקרה ונותן לזה לקרות שאללה אוהב ורוצה את זה! גם כשמישהו מקיים יחסי מין מחוץ לנישואים התינוק שנולד נולד כי אללה הסכים שהוא יולד, אבל האם אללה רוצה שזה יהיה בדרך הזאת? כמובן שלא!

אז העניין פה הוא: האם הבאת ילד לעולם דרך אישה זרה פונדקאית היא מותרת או לא? אי אפשר לקבוע שזה כן מותר כי התינוק נולד בהסכמתו של אללה, וכי אללה אישר שיולד, כמו שאמרנו גם אלפים נולדים בזנות והם נולדים כי אללה מאשר, אבל אללה לא רוצה ולא מסכים לדרך הזאת!

אז הגישה הזאת והביסוס הזה אינו נכון בכלל, הביסוס להותרת הבאת ילד לעולם דרך אם פונדקאית חייבת להתבסס על כללים אסלאמיים ברורים שמבהירים שמותר! אז נבקש ממך להציג לנו את הכללים האלה והחוקים האלה שאתה מבסס עליהם את ההותרה להביא ילד בצורה והדרך הזו, ובבקשה לא בדרך של ההיגיון שהצגת!

במידה ותרצה לקרוא בהרחבה על מה האגודה האסלאמית ביססה את הפסיקה שלהם תוכל לחזור לזה באינטרנט בהרחבה. ונשמח שגם אתה בדומה לאגודה תציג את תשובתך בצורה אקדמית המתקבלת במדעי האסלאם.

נורדין שובש

אוייש כמה דברים והשערות כתבת בתגובה אחת... אם היה מדובר במישהי קרובה שלך האם היית מסכים שמישהו זר יכניס את הזרע שלו לתוך הרחם של אמא שלך למשל או אחותך? ואם היה נולד לאמא שלך תינןק מזרעו של הגבר הזר אז הוא יהיה אח שלך לפי ההיגיון שלי.. ואם זאת הייתה בת? היא אחותך מאמא שלך ומזרע של גבר זר.. אז הגבר הזה הופך להיות אבא שלך לפי ההיגיון שלי .. ואם האמא שלך תפתח עסק פונדקאות אז יהיו לך כמה אחים וכמה אחיות מאותה אמא ומאבות שונים.. וזה כבר בלגאן שלם ותוהו ובוהו... האבה ממזרים יהיו לנו לפי ההיגיון שלי

שלום נורדין,

ראשית אני לא ציפיתי לתשובה כמו " אם הבאת ילד לעולם דרך אישה זרה פונדקאית היא מותרת או לא? אי אפשר לקבוע שזה כן מותר כי התינוק נולד בהסכמתו של אללה, וכי אללה אישר שיולד, כמו שאמרנו גם אלפים נולדים בזנות והם נולדים כי אללה מאשר, אבל אללה לא רוצה ולא מסכים לדרך הזאת!
זה תשובה של ילד בכיתה א. נו באמת, בוא תהייה רציני לרגע. באותה מידה אני גם יכול לומר " אלהים אמר לא תשתו חאמר ( الخمر ) ולא אמר בירה או וודקה או וויסקי אז לכן זה מותר " . אנחנו יודעים כשאלהים אמר חאמר ( الخمر ) זה כוון אל שיכר, משקאות משכרים כך שכל משקה שהוא משכר הוא אכן חראם. זו הנקודה ! להפעיל את השכל. אז הדוגמא שנתת כאן היא גרועה מאוד. אין מה להשוות בין זוג צעיר שמתקשה במשך 10+15 שנים להביא ילד לעולם ויודע שהפתרון היחידי זה פונדקאות לבין ממזר שנולד מאונס או מזנות.

בכל אופן,
אני לא אגש לקרוא על מה האגודה האסלאמית ביססה את הפסיקה שלהם באינטרנט ! למעשה אני כבר עשיתי את זה וברור שלא השתכנעתי ממה שנכתב שם. אבל ! ויש כאן אבל גדול, אני , לעניות דעתי בתור אמאם הכפר ובתור האדם שאמור לתת כאן תשובות לשאלות אתה אמור להגיב כאן עם תשובות ולכתוב לנו על מה התבססו באגודה האסלאמית בפסיקה שלהם. אתה לא יכול לשבת ולכתוב תקרא באינטרנט, ממש לא, ולמעשה אתה כן מחויב על בסיס התפקיד אותו אתה נושא ( אמאם הכפר ) לכתוב לנו כאן את הנסיבות לפיהן קבו כי פונדקאות זה חראם.

מה לעשות שלא כולם מבין ערבית או אנגלית ברמה טובה ואני די בטוח שגם אם יהיו כאלה שיקראו את מה שהאגודה רשמה לא בהכרח הם יבינו.
על כן לקוראים כאן האגודה טרם הוכיחה כי פונדקאות חראם אלא רשמת שיש אתר ושהם מוזמנים לקרוא, ליתר דיוק, אותי הזמנת לקרוא. ומה שלא אסור מותר ! האם חובה או תמיד צריך לעשות את זה ? ממש לא, אבל כשמישהו עושה את זה אתה לא יכול להגיד שזה חראם !

הרי הסיעור מוחות שאני ועשה כאן הוא גם בכדי שאתה תלך ואתה תתמצת לנו את מה שהאוגדה קבעה בשפה שבני עמך ( הצ'רקסים, הכפר קאמלים ) יבינו את מה שהם קוראים ובסופו של יום יבינו את המשמעויות ואז יהיה להם קל יותר להחליט ודאי אם מישהו מאיתנו חשב על פונדקאות.
הרי הנה ההכוחה של אי הבנה מוצגת בפנינו, אתה השווית את הפנודקאות שרשמתי אל הולדת ילדים דרך זנות, והמגיב השלישי בכלל הראש שלו הלך לכוון כאילו אנשים עומדים בתור בכדי להוליד ממזרים ופותחים פה תעשיית פונדקאות.

זה ממש לא כך, האמנם אנחנו נחשפים לפונדקאות בתקשורת ויש לכך הדים אבל המספרים הם מאוד אפסיים ביותר, ניקח לדוגמא את הכפר שלנו, מתוך כ 1000 משפחות כמה משפחות יש לנו בכפר שסובלים מאי ילודה וכי הפתרון היחידי שלהם זה פונדקאות ? המספרים מדברים בעד עצמם ומדובר בבודדים ולא בעשייה.
ודרך אגב למגיב השלישי שציין " אז מה תהייה לך אח או אחות מאמא אחרת וכו' " אזכיר שעל פי האסלאם לאורך ההיסטוריה היו נשים מניקות ובכפר יש לא מעט אנשים שגדלו כמו אחים וינקו מאותה אמא ! כך שזה לא כל כך משנה אם עשו הפריה של עוד אדם אחד ברחם של אמא מסוימת !

היום כשאתה פונה לזוג הורים שעושק לילד ואתה מפנה אלהים את השאלה " מה הייתם מוכנים לעשות בכדי שיהיה לכם ילד " מה נראה לך שהיו עונים ? אלחמד לילאהה אני בורכתי בילדים ואני מביא מה זה אושר של ילדים ולכן גם הפניה שלי באה מתוך רגש כי כן לכל אדם מגיע הזכות להיות הורה לילדים.

לכן נור דיר אמאם הכפר,
אני מבקש ( ולדעתי זה גם חובה עליך כאמאם ) שתלך ותקרא את מסקנות האגודה האסלאמית, תתמצת את הדברים ותרשום לנו מה הבסיס של פסילת אם פונדקאות כמו שאתה עושה גם בשאלות אחרות שבהם אתה באמת כותב ומצטט פסוקים מהקוראן, חדיסים וכו ואתה אומר - על בסיס הדברים אללו זה חלאל/חראם.

אני גם לא חסין אש ואולי עם הניסיון שלך תבהיר את הדברים וכשתכתוב את ההבהרות קיים סיכוי שהדברים יראו אחרות ויתכן שגם אסכים עם זה. כרגע, לפי הבנתי מהאגודה האסלאמית, לא הצליחו להוכיח שפונדקאות היא אסורה.

ואם עסקינן במונחים משפטיים, אני לא צריך להוכיח את מה שאסור, מי שצריך להוכיח את האסור ולשכנע אותו הוא מי שקובע שזה אסור. לבוא ולפרט 1 -2 -3 ולהן האיסור.

אשמח לקבל תשובה מפורטת, לא רק לי, אלא לכל תושבי הכפר ולכל מוסלמי שמגיע לכאן בכדי להשכיל.

המשך יום טוב

אני לא מבינה , אחרי כל הפילוסופיה הזו, הבלה בלה בלה , הניסיונות לצאת חכם.. אתה חושב שאתה מבין יותר כי קראת 2 מאמרים מאגודה שלמה שהתייעצה עם רופאים וכדומה?

את כנראה גם לא תביני.
כי את בוחרת להסתכל על הדברים בצרות עין.
תפתחי את המחשבה שלך תחפשי הגיון בדברים.
הוא קרא שתי מאמרים שאת כנראה לא קראת.

נזכרתי בעוד משהו קטן,
לפעמים כשעושים העתק הדבק מאתרים מסוימים ( לפעמים זה כיול להיות ויקיפדיה ) מומלץ להעתיק את כל הכתוב במאמר ולא רק חלק.

صدر قرار من مجمع الفقه الإسلامي التابع لرابطة العلم الإسلامي في دورته الخامسة سنة 1402هـ بتحريم هذا الأسلوب من أساليب التلقيح. كما صدر قرار من مجمع الفقه الإسلامي التابع لمنظمة المؤتمر الإسلامي في دورة مؤتمره الثالث سنة 1407هـ بتحريمه أيضاً. والشائع عند علماء الأزهر تحريمه ما عدا الدكتور عبدالمعطي بيومي عضو مجمع البحوث الإسلامية ( أعلى هيئة للفتوى بالأزهر) والعميد الأسبق لكلية أصول الدين بالجامعة الأزهرية الذي أجازه للضرورة.

בכל אופן,

הנה קישור שיעניין אותך :)
http://www.themwl.org/Bodies/Decisions/default.aspx?d=1&did=111&l=AR

هذا، ونظرا لما في التلقيح الاصطناعي بوجه عام من ملابسات حتى في الصور الجائزة شرعا، ومن احتمال اختلاط النطف، أو اللقائح في أوعية الاختبار، ولاسيما إذا كثرت ممارسته، وشاعت، فإن مجلس المجمع:ينصح الحريصين على دينهم أن لا يلجاأا إلى ممارسته إلا في حالة الضرورة القصوى، وبمنتهى الاحتياط والحذر، من اختلاط النطف أو اللقائح.
هذا ما ظهر لمجلس المجمع في هذه القضية ذات الحساسية الدينية القوية، من قضايا الساعة ويرجو من الله أن يكون صوابا.
والله سبحانه أعلم وهو الهادي إلى سواء السبيل وولي التوفيق.

למיטב הבנתי אין כאן איסור אלא להימנע מכך אלא אם כן זה הכרחי.

م 1984 / 1 / 14 الموافق هـ 1404 / 4 / 11

التاريخ
المجمع الفقهي الإسلامي الهيئة
الدورة السابعة للمجمع الفقهي اللقاء

نوع المشارك الإسم الكامل
مشارك الدكتور عبد الله بن عمر نصيف
مشارك الشيخ عبد العزيز بن عبد الله بن باز
مشارك الشيخ عبد الله بن عبد الرحمن البسام
مشارك فضيلة الدكتور صالح بن فوزان الفوزان
مشارك معالي الشيخ محمد بن عبد الله السبيل
مشارك الشيخ مصطفى أحمد الزرقاء
مشارك الشيخ محمد محمود الصواف
مشارك الشيخ صالح بن محمد العثيمين
مشارك الشيخ الدكتور محمد رشيد راغب قباني
مشارك الشيخ محمد الشاذلي النيفر

עמודים

הוסיפי תגובה